آخرین اخبار
کد مطلب: 124114
پذيرش FATF، قلع و قم کردن محور مقاومت و زير سوال بردن سيستم دفاعي کشور
تاریخ انتشار : 1395/06/30
نمایش : 3681
دولت شفاف سازي کند هدف دولت در مورد امضاي تفاهم نامه FATF ( تفاهم نامه اي که در سال 1989) برخي کشورهاي غربي تحت عنوان مبارزه با پول شويي مالي از آن ياد مي کنند ) چيست ؟

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛

دولت شفاف سازي کند هدف دولت در مورد امضاي تفاهم نامه FATF ( تفاهم نامه اي که در سال 1989) برخي کشورهاي غربي تحت عنوان مبارزه با پول شويي مالي از آن ياد مي کنند ) چيست ؟

هدف تاسيس FATF در واقع محور اصلي آن مقابله با گروه هاي مقاومت مي باشد که در سال 1989 آمريکا، فرانسه، انگلستان و چند کشور اروپايي ديگر آنرا تاسيس کردند و تا امروز 35 کشور عضو اين سازمان مي باشند که عربستان و رژيم صهيونيستي اين معاهده را نپذيرفته و حتي روسيه  نيز عضو اين سازمان نمي باشد و در بين کشورهاي آسيايي چين ، کره جنوبي و ژاپن آن را پذيرفته اند آنهم برخي از آنها فقط عضو ناظر مي باشند و تعهدي در اين قبال ارائه ندارند.

 در بحث مبارزه با پولشويي در واقع آن چه که غرب از آن بعنوان تروريسم و پولشويي مي داند و آنچه که خود تعريف نموده است به اعضاي آن ارائه مي دهد و بايد براساس آن عمل کنند لذا در واقع هدف تاسيس اين سازمان فشار به گروه هاي مقاومت مي باشد .

کارشناسان معتقداند که دولت ايران اگر بدون در نظر گرفتن مصالح کشور به صورت کلي اين معاهده را امضاء و عضو شود، در واقع يک خودزني استراتژيک بوده و مي تواند نوعي کارت دعوت به گروه هاي تروريسي و داعش به داخل کشور باشد، چرا که طبق دکتريني که غرب از تروريسم دارد نهادهاي انقلابي از جمله سپاه پاسداران، حذب الله لبنان و گروه هاي مقاومتي که از کيان کشور خود دفاع مي نمايند جزء تروريسم مي باشند.

در بعد امنيتي نيز بيانگر اين بوده که تمام اطلاعات مالي کشور در اختيار اين سازمان قرار مي گيرد و در واقع اين زيبنده کشور مستقل نمي باشد که اطلاعات مالي و پولي خود را در اختيار بيگانگان قرار داده و چه بسا که اين اطلاعات بدون شک در اختيار سرويس هاي جاسوسي اطلاعاتي بيگانه قرار گرفته و اصول حاکميتي يک کشور را زير سوال مي برد و مي تواند در بعد امنيتي از قبيل بحث هاي موشکي و نظامي و همچنين در بعد اقتصادي کل سيستم کشور را به مخاطره انداخته و چنانچه اطلاعات امنيتي واقتصادي در اختيار طرف غربي قرار گيرد راهکارهاي فشار اقتصادي از قبيل چگونگي تحريم و... در اختيار آنها قرارمي گيرد و نقاط قوت و ضعف اقتصادي براي سازمان مشخص مي شود . کما اينکه در بحث مذاکرات هسته اي ما شاهد لو دادن برخي اطلاعات محرمانه از طريق آژانس بوديم و هيچ اهرمي نيز جهت توقف آن در اختيار نداشتيم و صرفاً با يک کلمه پي گيري هستيم بسنده کرديم .

انتهاي ياداشت/630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس